در راستای ارتباط جامعه و صنعت برگزار شد؛

جلسه هماهنگی پروژه مشترک اعضای هیأت علمی گروه آموزشی معدن با شرکت معدنی کانسنگ سرخ آرارات

۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۰ کد : ۹۷۰۴ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۹۳۲
جلسه هماهنگی پروژه مشترک اعضای هیأت علمی گروه آموزشی معدن با شرکت معدنی کانسنگ سرخ آرارات به‌منظور تداوم ارتباط با جامعه و صنعت برگزار شد.
جلسه هماهنگی پروژه مشترک اعضای هیأت علمی گروه آموزشی معدن با شرکت معدنی کانسنگ سرخ آرارات

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه هماهنگی پروژه مشترک اعضای هیأت علمی گروه آموزشی معدن با شرکت معدنی کانسنگ سرخ آرارات در زمینه همکاری مشترک برای اکتشاف و فراوری عناصر نادر خاکی در حوزه اکتشافی این شرکت در مروست فارس برای استفاده از امکانات علمی و آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این جلسه دکتر افصحی مدیر عامل شرکت کانسنگ سرخ ارارات با معرفی حوزه‌های تحقیقاتی مورد نیاز شرکت، علاقه‌مندی این شرکت را برای همکاری مشترک با دانشگاه بیرجند بیان نمود.
در ادامه دکتر سعیدی با بیان اینکه ارتباط با جامعه و صنعت از اولویت‌های اصلی دانشگاه بیرجند است، گفت: تمام امکانات علمی و آزمایشگاهی دانشگاه برای تداوم همکاری با جامعه و صنعت است.
دکتر زراعتکار به بیان توانمندی‌ها و وسایل آزمایشگاهی دانشگاه پرداخت و دکتر نوروزی، بهنام‌فر و ضیا در خصوص پروژه و جوانب آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
 محدوده اکتشافی مونازیت مروست یکی از بزرگترین محدوده‌های اکتشافی عناصر نادر خاکی در کشور است که در آن کانی‌سازی مونازیت رخ داده است. عناصر نادر خاکی جزء فلزات استراتژیک بوده که کاربردهای فراوانی در ساخت تجهیزات با تکنولوژی بالا دارند.

آخرین ویرایش۲۲ شهریور ۱۳۹۹