«طرح حامیم ۳» در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۷۶۱۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۸۵
طی مراسمی با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند «طرح حامیم ۳» شامگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، برای علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی افتتاح شد.
«طرح حامیم ۳» در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند  در مراسم افتتاحیه «طرح حامیم ۳» در تالار ولایت دانشگاه بیرجند، اظهار داشت: از ویژگی‌های دانشجویانی که کار تشکّلی و تشکیلاتی انجام می دهند این است که اهل مطالعه هستند.
وی افزود: همچنین این دانشجویان در برنامه ریزی، مجری گری، قاری، سخنگو و ... از نیروهای تربیت شده استفاده می شد لذا  نسبت به زمان هم آگاهی بالایی داشتند و هم دور دست ها را می دیدند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: دانشجو باید یک جامعیتی را داشته باشد، امروز دانشجویان در کل دنیا بخصوص در آمریکا و اروپا متوجه این شده‌اند که در سرزمین فلسطین و قدس شریف چه می گذرد.
وی با بیان اینکه بیش از  ۱۱۰ دانشگاه در غرب به نفع فلسطین و مردم مظلوم غزه اعتراضاتی را داشته اند، افزود: دانشجو باید هویت خود را حفظ کند و به عنوان آزادیخواه، اعتراض خود را بیان کند. ولی متاسفانه در این کشورها اساتید و دانشجو یا تهدید به اخراج ویا جمعی را محروم از تحصیل کرده اند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند خطاب به دانشجویان کنشگر و دغدغه مند تصریح کرد: دانشجو لازم است با کتاب و کتابخوانی خودش را رشد دهند.
حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: در طرح حامیم، فرمایشاتی را مقام معظم رهبری تحت عنوان «حلقه های میانی» داشتند و وظایفی را اشاره کردند؛ لذا فرمودند این نه وظیفه رهبری است نه دولت ها است و نه دستگاه دیگر بلکه وظیفه حلقه های میانی است و افراد کنش‌گر، و دغدغه مند و انقلابی است که دغدغه ارزش ها و حاکمیت ارزش ها را دارند و برای اصلاح امور در میدان حاضر می شوند.
گفتنی است، دوره حامیم دوره‌ای ویژه دانشجویان کارشناسی با اولویت ورودی‌های ۱۴۰۲ است که علاقمند به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی هستند و در دو مرحله دانشگاهی و استانی برگزار می‌شود.
در این دوره‌ی فرهنگی، تفریحی، در خصوص کنش‌گری اجتماعی و فرهنگی به دانسته‌های دانشجویان اضافه می‌شود. این دوره شامل رویداد، اردو وفاق ، نشست هم‌اندیشی، بازی و تفریح، مسابقه، کرسی‌های آزاداندشی و ... است و به برگزیدگان این طرح هم جوایز اهدا می‌شود.
شایان ذکر است؛ رویداد حامیمی‌ها در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت از ساعت 8:15 صبح در سالن (سلف مرکزی) برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳