مصاحبه با برگزیدگان بورسیه صنعتی (قسمت پنجم)

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۵ کد : ۲۷۵۴۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۲۳
آقای‌امیرحسین جوان یکی دیگر از برگزیدگان بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند است. آقای جوان متولد شهرستان بردسکن و دانش‌آموخته رشته علوم‌تجربی در مقطع دبیرستان می‌باشد ، وی در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته زمین‌شناسی و بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند می‌باشد.
مصاحبه با برگزیدگان بورسیه صنعتی (قسمت پنجم)

قسمت پنجم و آخرین بخش از گفتگو با پذیرفته شدگان بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند، اختصاص دارد به آقای‌امیرحسین جوان، فارغ التحصیل دبیرستان در رشته علوم تجربی در شهرستان بردسکن، وی در حال حاضر دانشجوی کارشناسی رشته زمین‌شناسی، بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند می‌باشد. مطالبی که آقای جوان در این گفتگو بدان اشاره کردند هرچند مختصر ولیکن گویای نکات قابل اعتنایی بود.
وی درخصوص مراحلی که گذرانده تا بورسیه شود، می‌گوید: وقتی که دفترچه کنکور منتشر شد با توجه به بررسی‌هایی که انجام دادم، کدرشته‌های مورد علاقه‌ام را انتخاب کردم که یکی از آن‌ها زمین‌شناسی (بورسیه صنعتی) بود و بعد از مدتی سازمان سنجش پذیرفته شدگان مرحله اول را برای مصاحبه دعوت کرد که من هم جزء دعوت شدگان بودم. به لطف خدا، مصاحبه‌ من با واحد صنعتی و تیم تخصصی دانشگاه خوب بود و در نتیجه پس از اعلام نتایج نهایی توسط سازمان سنجش، جزء پذیرفته شدگان مرحله نهایی بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند قرار گرفتم و در حال حاضر بورسیه شرکت زغال سنگ پرورده طبس هستم.
از ایشان در مورد مزایای تحصیل در دانشگاه بیرجند و توصیه‌اش به دانش‌آموزان برای تحصیل در این دانشگاه پرسیدیم که وی با اشاره به سطح علمی دانشگاه، گفت: دانشگاه بیرجند از لحاظ رتبه‌بندی در سطح کشور در جایگاه خوبی قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که به لحاظ علمی نیز جزء دانشگاه‌های خوب شرق کشور است، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دانشگاه، حضوراساتید مجرب، پرتلاش و با سطح علمی بسیار بالاست که این امر، مهم‌ترین دلیل انتخاب من برای تحصیل در دانشگاه بیرجند بود. 
او در مورد مزایای بورسیه صنعتی می‌گوید: بورسیه صنعتی خوبی‌اش این است که دانشجو همزمان با تحصیل دریک واحد صنعتی به عنوان کارآموز حاضر شده و مهارت لازم را فرا می‌گیرد و پس از فراغت از تحصیل دغدغه شغلی هم ندارد.
آقای جوان به دانش‌آموزانی که می‌خواهند در آینده وارد دانشگاه شوند توصیه می‌کند که بهتر است در صورت وجود رشته‌ موردنظر در قالب بورسیه صنعتی، کدرشته‌ بورسیه‌ مورد علاقه را انتخاب کنند. ایشان تأکید کرد به تناسب معادن متعددی که در کشور عزیزمان داریم، نیروی تخصصی، فنی و کاری کافی وجود ندارد بنابراین رشته‌های مرتبط به صنعت، می‌توانند در ایران بازار کار نسبتاً خوبی در آینده داشته باشند. 
وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان را بحث اشتغال پس از فراغت از تحصیل دانست و با اشاره به طرح‌های سازنده‌ای مانند طرح بورسیه صنعتی، گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها می‌تواند تا حدودی رافع بخشی از دغدغه‌های اینچنینی باشد ولیکن در حال حاضر، کافی نبوده و همچنان اصلی‌ترین دغدغه دانشجویان همان امر اشتغال پس از تحصیل است.

 


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳